Vyöhyketerapeuttinen hoito

Vyöhyketerapia eli refleksologia on vanhat juuret omaava hoitomenetelmä, jossa autetaan kehoa toipumaan häiriötiloista palauttamalla kehon omat voimavarat. Hoidon aikana käsitellään kehon eri osissa sijaitsevia elimistön heijastepisteitä painellen ja hieroen. Käsittely tehdään sormin tai puikoilla. Esimerkiksi kipeää kättä voidaan hoitaa käsittelemällä käden heijastepisteitä jalkateristä ja sääristä. Vyöhyketerapiasta saat apua mm. tuki- ja liikuntaelinten kiputiloihin, stressiin, tulehdustiloihin, ruuansulatuselimistön vaivoihin, hormonaalisiin ongelmiin ja univaikeuksiin. Vyöhyketerapia vaikuttaa verenkiertoon ja aineenvaihduntaan vilkastuttavasti ja rentouttaa sekä kehoa että mieltä. Paras hoitovaste saadaan sarjahoidosta, suositus vähintään 4 hoitokertaa n. viikon välein. Näin varsinkin akuuteissa vaivoissa, ylläpitohoidoissa hoitoväli voi olla pidempi, esim. 4-6 viikkoa. Vyöhyketerapia on lempeä hoitomuoto, joka sopii lähes kaikille. Joitakin poikkeuksia kuitenkin tehdään vakavien sairauksien kohdalla ja raskaana olevia en hoida tällä hetkellä lainkaan. Vasta-aiheita vyöhyketerapialle ovat: syöpä, elinsiirrot, sydämentahdistin, verisuoniproteesit, kuume ja tulehdussairaudet, päihteet ja voimakkaat mielenterveysongelmat, hiljattain tehdyt leikkaukset, tarttuvat tai akuutit sairaudet. Varovaisuutta noudatetaan diabeteksen, epilepsian, astman, pitkäaikaisten lääkitysten ja poistettujen elimien kohdalla.

Ajanvaraus jalkojenhoitoon ja vyöhyketerapiaan onnistuu numerosta 045 209 2119 tai 050 401 8569