LPG-hoidot

LPG-hoidoissa osana fysioterapiaa meillä on yli 10 vuoden kokemus. Käytössämme on kaksi LPG-laitetta, Cellu M6 KM2i ja Integral, ainoana Hämeenlinnassa.

LPG on alipaineella tapahtuvaa pehmytkudosten muokkausta. Toisin kuin manuaalisessa käsittelyssä missä kudoksia painetaan luuta vasten, LPG-hoidossa kudosta nostetaan alipaineen avulla ylöspäin ja motorisoiduilla rullilla muokataan kudosta. Se on tehokasta ja ennenkaikkea todella miellyttävän tuntuista. LPG-laitteella voidaan osana fysioterapiaa käsitellä koko kehoa jalkapohjista päähän asti kaikilta puolin kehoa. LPG:n ainutlaatuinen mekanismi on patentoitu ja sitä vastaavaa hoitolaitetta ei ole.

Fysioterapiassa LPG:tä voidaan käyttää esimerkiksi niska- ja selkäkipujen, plantaarifaskiitin, tenniskyynärpään sekä lihaskalvokireyksien hoidossa. Tämän lisäksi esim. fibromyalgia oireisto usein helpottaa LPG:n vaikutuksesta. Leikkausten jälkeen LPG:tä voidaan käyttää nopeuttamaan kuntoutusta, parantamaan arven elastisuutta ja ulkonäköä sekä ehkäismään kiinnikkeiden muodostumista.

Kilpa- ja vapaa-ajan urheilussa LPG-hoito mahdollistaa lihasten nopeamman palautumisen sekä ennen suoritusta myös nopeamman valmistautumisen. Lisäksi lihaskrampeisssa ja -revähdyksissä saavutetaan nopeita hoitotuloksia, koska LPG-laitteella voidaan kipualueelle mennä käytännössä heti vamman jälkeen. LPG-hoidon turvotusta vähentävän vaikutuksen myötä myös kipu ja jäykkyys vähenee.

Lisää LPG-hoidoista www.hoitosinulle.fi

Vammojen ja reumaattisen kivun hoito

vammat_reuma-2.jpg

Kipeiden ja jännittyneiden lihasten hoito